Præsentation af huset

Børnenes Hus Hammelev er en selvejende institution med 83 børn  fordelt på to vuggestue- og fire børnehavegrupper.
Vi har fantastiske omgivelser inde som ude, hvor rammerne og værdierne skaber de optimale muligheder for børnenes initiativ og medbestemmelse i et stimulerende og inspirerende miljø.
Huset har en engageret og kompetent personalegruppe, der fungerer godt kollegialt og som hver dag har børnenes trivsel, udvikling og læring i fokus.

Vi ligger side om side med den lokale skole i naturskønne omgivelser og vi er en del af et stærkt lokalsamfund, som bidrager til fællesskaber og værdien af at høre til. Da vi er en selvejende institution, er der en stor frihedsgrad til at sætte handling på tanker og pædagogisk retning. Vi er en udviklingsorienteret arbejdsplads præget af medbestemmelse, medansvar og medindflydelse og vi har en aktiv bestyrelse og forældregruppe, som bakker op, deltager, bidrager og føler ejerskab for institutionen.